صفحه اصلی دوره ها واتساپ حساب کاربری

بهترین روش مراقبت از پوست

بهترین روش های مراقبت از پوست

همه ی افراد به خصوص خانم ها از داشتن پوستی سالم و شاداب لذت میبرند، از آن جایی که با گذشت زمان و افزایش سن پوست افراد دچار افتادگی و چین و چروک میشود مراقبت از آن بسیار اهمیت دارد. اگر از پوست صورت به خوبی مراقبت شود میتوان پیری پوست را به تاخیر انداخت به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در این مقاله از آلمامدیکال به بهترین روش های مراقبت از پوست بپردازیم.

بهترین روش مراقبت از پوست

  • مراقبت از پوست در برابر اشعه خورشید

قرار گرفتن بیش از اندازه در برابر نور مستقیم خورشید سبب ایجاد لکه های پوست، چین و چروک، سوختگی، سرطان پوست و … خواهد شد. به همین جهت مراقبت از پوست در برابر نور خورشید به خصوص در فصل تابستان بسیار اهمیت دارد.

  1. از کرم های ضد آفتاب با حداقل spf، 30 یا 15 در طول روز استفاده نمایید. لازم به ذکر است کرم های ضد آفتاب باید هر 2 ساعت یکبار تمدید شوند. استفاده از کرم های ضد آفتاب در فصل زمستان نیز اهمیت بالایی دارد.
  2. استفاده از کلاه، لباس های آستین بلند، دستکش و عینک آفتابی از روش های دیگر محافظت از پوست در برابر امواج مضر خورشید می باشد.
  • شست و شوی مرتب پوست

شست و شوی صورت باید به طور منظم و به تعداد دفعات کافی انجام شود. توجه داشته باشید که شستن بیش از حد صورت باعث خشک شدن پوست و افزایش چین و چروک خواهد شد. برای شست و شو از شوینده های ملایم و آب ولرم استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید: انواع پوست و روش های مراقبت از آن

بهترین روش شست و شوی صورت حرکت دورانی انگشتان بر روی پوست و ماساژ آن میباشد در پایان سعی کنید از آب خنک برای آبکشی استفاده کرده و حوله را برای خشک کردن صورت بر روی پوست خود نکشید.

 

مراقبت از پوست

  • مصرف دخانیات و الکل را متوقف کنید

همان طور که میدانید نوشیدنی های الکلی و استعمال سیگار و قلیان موجب آسیب رساندن به پوست و بروز پیری زودرس خواهد شد. برای جلوگیری از این مشکلات مصرف دخانیات و الکل را متوقف کنید.

  • استرس را از خود دور کنید

اضطراب و استرس علاوه بر اینکه بر بخش های مختلف بدن تاثیرات بدی میگذارد پوست را نیز در معرض پیری زودرس و افتادگی قرار خواهد داد. سعی کنید در طول روز از استرس دور باشید میتوانید با انجام ورزش هایی مانند یوگا آرامش خود را حفظ نمایید.

  • استفاده از کرم های آبرسان و مرطوب کننده ها

از دیگر روش هایی که باید برای مراقبت از پوست صورت انجام دهید استفاده از کرم های مرطوب کننده و آبرسان های با کیفیت و متناسب با نوع پوست میباشد. این محصولات از تبخیر آب طبیعی پوست و در نتیجه خشکی آن جلوگیری خواهند کرد.

 

استفاده از کرم های آبرسان و مرطوب کننده ها

  • به مقدار کافی آب بنوشید

یکی از اتفاقات بدی که ممکن است برای پوست بیافتد کم آبی و خشک شدن پوست میباشد. پوست شما از هر نوعی که باشد (خشک، چرب، معمولی و مختلط) در صورت کم آبی دچار خشکی خواهد شد. اما در صورت مصرف آب به مقدار کافی پوست همیشه شاداب و درخشان خواهد بود.

  1. بهتر است روزانه 8 لیوان آب بنوشید.
  2. سعی کنید میوه و سبزیجات تازه را در رژیم غذایی خود قرار دهید.
  3. توجه داشته باشید که نوشیدنی هایی مانند قهوه و نوشابه آب بدن را تامین نخواهد کرد.
  • خواب کافی داشته باشید

داشتن خواب کافی به خصوص شب ها میتواند به شادابی و سلامت پوست کمک فراوانی کند. همان طور که میدانید با استراحت و خواب مناسب سلول های پوست شروع به سم زدایی میکنند. توجه داشته باشید که حتما قبل از خواب آرایش خود را به صورت کامل پاک نمایید.

بیشتر بخوانید: رازهای مراقبت از پوست حساس

عاداتی که به پوست آسیب میرساند

  • از دوش گرفتن با آب داغ خودداری کنید.
  • پوست خود را هرگز خشک نگه ندارید.
  • از لوازم آرایشی و کرم های بی کیفیت استفاده نکنید.
  • هرگز ضد آفتاب را قبل از مرطوب کننده استفاده نکنید.
  • از روش های خانگی مانند گذاشتن سیر و آبلیمو بر روی پوست خودداری کنید.
  • سعی کنید تغذیه ی مناسبی داشته باشید و مصرف غذا های فراوری شده و چرب را کاهش دهید.
مدیریت

دیدگاهتان را بنویسید

0